کد خبر: ۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

رشد بیش از ۵۰ درصدی تولید خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نشست با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی از رشد بیش از ۵۰ درصدی تولید خودرو در فروردین ماه امسال خبر داد.
به گزارش خودروکار، علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه به رشد صنعتی ۸ درصد در سال گذشته رسیده ایم، ادامه داد: صادرات قابل قبولی داشتیم و تامین مواد اولیه، قطعات، اجزا و ملزومات ۷۱ هزار واحد صنعتی توسط صادرکنندگان انجام گرفت تا چرخ تولید بچرخد.

رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه خودرو و قطعات وابسته تحریم بودیم، یادآور شد: اما در سال گذشته به رشد ۲۸ درصدی تولید رسیدیم و فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشته ایم.

با انسجام رویه ها بخشنامه مانع تولید نداشتیم

وزیر صمت با اشاره به برخی برنامه‌های این وزارتخانه بیان کرد: سعی کردیم در این مدت انسجام به وزارت خانه برگردد، سیاست های صادراتی در این وزارتخانه تجمیع شود و در طی شش ماه گذشته بخشنامه مانع تولید نداشتیم و بخشنامه های صادره تسهیلگر و روان ساز تولید بوده است.

رزم حسینی همچنین ادامه داد: با صدور بخشنامه های ستاد اقتصادی دولت تعهدات ارزی صادرکنندگان رفع شد و صادرکنندگان می تواند تعهدات ارزی را از طریق ارز متقاضی، ارز اشخاص یا واردات اقلام مورد تایید وزارت صمت انجام دهند.

بازار خودرو برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت باید رقابتی شود

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه بازار خودرو باید رقابتی شود گفت: بازار خودرو از انحصار باید خارج شود، کیفیت با رقابت ایجاد می‌شود و قیمت با رقابت پایین می آید.


منبع: شاتا

انتهای پیام/


روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار